tirsdag den 24. december 2013

Rigtig Glædelig Jul!

Så sidder I sikkert allesammen mit i flæskestegen og de brune kartofler. Mørket har sænket sig over lille Danmark, og senere skal I traditionen tro ind i stuen og danse og synge rundt om et ægte grantræ, pyntet med nisser, flettede hjerter, julekugler og i min familie julepynt fra det meste af verden. Det er mærkeligt ikke at være en del af det på samme måde som alle de andre år, og jeg må indrømme at som alle tidligere udvekslingsstudenter har sagt, og som jeg kan mærke på mine venner fra hele verden, så er det nu man mærker et lille stik af hjemve over at sidde på den anden side af jorden. 
Jeg har ellers ikke været ramt af hjemve, og så sent som i går da jeg skypede med Mor, Far og AK, og de spurgte om jeg havde hjemve, grinede jeg bare, rystede på hovedet og svarede: "Ikke noget særligt!" Men juleaften er alligevel noget specielt, og jeg har da også lige klemt en lille tåre ved tanken om Disneys juleshow, hele familien samlet, juletræet med levende lys, og alle de andre traditioner og minder jeg har fra tidligere juleaftener. 
Jeg har prøvet at pynte mit eget værelse op til jul, og åbnet pakkekalender hver eneste dag, men alligevel er det ikke det samme - Faktisk langt fra. 
Men så får jeg prøvet at holde jul i sol og 20 graders varme, med et plastikjuletræ jeg selv har samlet, og det er jo også en oplevelse. 

Jeg vil bare ønske jer allesammen en rigtig rigtig glædelig jul, jeg tænker meget på jer, og vil sige tusind tak for al opbakning, breve, mails og ikke mindst kommentarer i løbet af de sidste 4-5 måneder! <3 

8 kommentarer:

  1. Søde skat, det var så dejligt at du ringede idag - vi har også savnet dig!! Men som du selv skriver så er det jo bare en juleaften og næste år gir vi den gas igen, med dejlig mad skønsang og et juletræ helt op til loftet. Vi har haft en super hyggelig aften med m og m og Flemming og Kirsten og adri. Tænker på dig og håber du hygger dig hos din peruvianske familie.
    Masser af knus og kys mor

    SvarSlet
  2. Jeg elsker jer! <3
    Og glæder mig allerede til ordentlig dansk jul i 2014!!

    SvarSlet
  3. Kære søde Ida. Blot en morgen julehilsen til dig fra gården, her er rimtåge , 2 grader og hvis plæne uden sne:-) Vi fik hilst på Adri i går , hun fik svin fra grillen, set den store tyr( ikke din far eller Henrik ) den rigtige , var med Emil ude at køre traktor og stank af gris da hun træt drog tilbage med AK og co til Pippihuset. Tja jeg lover at du på mange måder var med i tanker og tale hos os alle, så selvom du er langt væk er du IKKE glemt søde , tværtimod :-). Kom du lidt plastic gran i håret , nyn en julemelodi og så hopper vi lige om lidt ind i det nye år med nye oplevelser du deler med os fra det spændende Peru. God baghjul søde , knus Misse og co

    SvarSlet
  4. Det lyder som en dejlig dag på gården - Håber I holder 1.juledag igen næste år? :D
    Har ikke fået puttet plastikgran i håret endnu, men har fejret Jesu fødsel, og kysset hans ben..
    Jeg håber I nyder de sidste dage af 2013. Jeg glæder mig til at se jer i 2014!

    SvarSlet
  5. http://www.youtube.com/watch?v=m02iMA6npZg&list=PLKyti5lf2jvpNEbnK8dMqW_Rhp-aIPWUS
    Et par dage for sent, men hvis det hjælper noget så har du her disneys juleshow <3
    Rigtig glædelig jul, aller bedste Ida!

    SvarSlet
  6. Hej Ida,
    Tak for din jule hilsen - Vi er tilbage fra Val d'Isére. Masser af ski, og rödvin...
    Vi skal som du måske ved, fejre Nytår med de gamle - og i den forbindelsen vil vi fra Taarbäk önske dig et rigtigt godt Nytår
    Bedste hilsner
    Jes

    SvarSlet
  7. Tillykke med fødselsdagen min skat! Knus Far.

    SvarSlet
  8. Kære Ida. Et stort tillykke og et kæmpeknus -jaja på afstand . Mange kærlige hilsener Misse

    SvarSlet