onsdag den 15. januar 2014

Fødselsdag, Ferie, Tacna og Mejía

Fødselsdagsfrokost :) 

Tradition her i Perú, at man tager en bid af sin kage, og så får skubbet hovedet ned i den! 

Rotary-dag, hvor vi uddelte en masse tøj til de personer i Arequipa, som desværre ikke har så meget selv.

Frokost med Rotary, hvor alle sang fødselsdagssang for mig! 

Blev vækket med sang og kage d. 2. Januar


Så er det vidst også blevet tid til en opdatering med en masse billeder!
Internettet her i lejligheden har været dårligt, og så har jeg været en uge ved stranden, og har derfor ikke fået skrevet hvordan mine første uger af 2014 har været... 

På min fødselsdag blev jeg vækket med sang og kage :) Senere på dagen tog jeg på restaurant med mine veninder fra skolen. Der spiste vi frokost og kage, og senere på dagen tog vi hjem til lejligheden og så en film. 
Udover fødselsdagssangene fra både mine veninder, familie og DR Pigekoret, fik jeg også en fødselsdagssang af omkring 100 rotarianere, da vi havde en rotary-frokost søndagen efter min fødselsdag. 

Og så har jeg lige været en lille uge ved stranden :D 
Jeg kørte til Tacna med Anace og Raul, som skulle besøge forskellige klubber i byen. Og da de dagen efter kørte tilbage til Arequipa, blev jeg og boede hos en rigtig sød familie i Tacna. Med dem tog jeg til Mejía, som er ved havet. Familien består af mor, far og to børn. Renatto (14) og Fabiana (10). Det var rigtig hyggeligt at bo sammen med dem, og jeg håber på at jeg kan komme tilbage og bo med dem i Mejía måske allerede i næste uge! 

Ellers havde jeg før nytår besøg af en dansk dreng fra Silkeborg, som er udvekslingsstudent i Puno. Og så fejrede jeg både jul og nytår her i Arequipa.


Ana og Jeg flader ud efter Juleaften :D 

Asger fra Silke og Puno, på besøg i Arequipa

Ingen jul, uden hvidt plastik juletræ ;) 

Kalkun

Vi fejrer Jesu fødsel med stjernekastere og fyrværkeri kl.00.00



4 kommentarer:

  1. Hurra, dejligt med et livstegn fra dig min skat. Så hyggeligt med fødselsdagssang og plastik juletræ lavet er flasker. Synes der mangler lidt billeder fra stranden, fik du badet? Det gjorde vi 1. Januar, det var dejlig iskoldt.
    Knus fra mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja jeg lever skam i bedste velbefindende :D
      Hvor er I seje, det må vi gøre til næste år

      Slet
  2. Kære Ida. Mageløse billeder og det der juletræ må du finde plads til :-) dejligt at høre fra dig og den der kagetradition må vi vist overtage her på gården. Pas på dig selv , sender en lille opdatering når vi kommer Østrig. Stort knus til dig fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Taak Misse!
      Ja, der er mange gode og sjove traditioner, som jeg helt sikkert vil tage med hjem til Danmark :)

      Slet